ICT.

ICT staat voor ICT en is verantwoordelijk voor het goed functioneren van het Lions Online Leden Administratie Systeem (LOLAS). Hiernaast verzorgt ICT het technische beheer van o.a. de (club)websites, het digitale archief (ownCloud), de LionsNL-app en de e-mailapplicatie. ICT beheert ook de contracten met derden met betrekking tot administratie, secretariaat, hardware en software. De commissie ICT is een adviesorgaan van de gouverneursraad en bestaat uit de districtsinformatiemanagers, de mailmaster, de LOLAS-beheerder, de archiefbeheerder, de contactgouverneur en een onafhankelijk voorzitter die ook fungeert als contactpersoon naar de gouverneursraad. Samen met de gouverneursraad en de Commissie Communicatie en Marketing (CCM) bundelen zij kennis en ervaring om te komen tot een gefundeerd ICT-beleid, een voortdurende verbetering van LOLAS en de digitale presentatie van de Lionsorganisatie.

Veelgestelde vragen

Voor de antwoorden op de meeste gestelde vragen aan de commissie ICT, klik hier.

Landelijke functies ICT

De commissie ICT bestaat uit de onderstaande functionarissen. Alle contactgegevens vind je in de ownCloud.

Peter van Es, voorzitter, ict@lions.nl
Ernst Planting, LOLAS-beheerder, lolasbeheer@lions.nl